Dagens Ridpass :)

Som sagt ett ridpass i paddocken som mesta dels var fokus på att rida igenom honom ordentligt. nu när han vilade igår så ´fick det bli en riktig genomkörare idag och resultatet blev en rätt fin  polle i slutet!
I början skrittades han fram förhand i ca 10 min försöker göra det ofta jag kan och hinner innan jag sitter upp. Sen lite framskrittning när jag hoppat upp :)
Arbetade honom i skritten och han var rätt stark ibörjan ville inte direk låg på bogarna osv men efter om och men gav han efter. Börjar med att trava fram honom i en lång och låg form även här ngt på bogana gick han men arbetade lite med övergångar och tempoväxlingar och då kom rumpan under sig lite mer. Galoppen var fin idag ngt att ha putte upp rumpan men kändes som att jag fick ned den lättre :) Gjorde lite galoppombyte, övergångar, tempoväxlingar som han blev lite strak i men annars fin!  Avtravning var han riktigt avslappnad och fin och tilsist fick han sig en av skrittnings runda so tar ca 20 min :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0